תחום התנ"ך נלמד בנוף ילדות בדרך שונה ומיוחדת.

בכל שנה, אנו פותחים בלימוד סיפורי הבריאה השונים (בין היתר – הסיפור ההודי, סיפור שבט המאיה, הסיפור האינואיטי, הסיפור היווני וכמובן המפץ הגדול) עד שאנו מגיעים אל סיפור הבריאה התנ"כי.

לא פעם, עולה השאלה: "האם הסיפור הוא אמיתי?"

אחד המושגים הנלמדים יחד עם סיפורי הבריאה הוא ה"מיתוס" – סיפור עם.

מיתוסים הם סיפורים שסופרו לפני שנים רבות ואין ביכולתנו דרך ממשית לדעת אם מדובר בעובדות, השערות או בדיה.

האמונה היא אינדיבידואלית ונבנית לאורך שנים בהתאם לסביבה, משפחה, תרבות, מסורת ועוד..

תכנית הלימוד בתנ"ך הינה תכנית תלת שנתית, כך בכל שנה הילדות והילדים נחשפים לנושא חדש.

הנושא שלנו השנה הוא …"נשים בתנ"ך" !

במסגרתו, נלמד להכיר מקרוב את חווה, נעמה, אביגיל, נעמי, בתיה, מרים, דבורה ועוד… נכיר את סיפורי חייהן, אישיותן ופועלן.

סיפורי התנ"ך נלמדים בהתאם לנושא הנבחר (ולא בהתאם לסדר הכרונולוגי של הופעתם בספר התנ"ך).

כל דמות נלמדת בשלושה שלבים:

  1. מפגש חשיפה – זהו מפגש המועבר במליאה, לכל ילדות וילדי הכיתה (א'-ג'), ובו אנו נחשפים לסיפור המקראי, מנתחים אותו יחדיו ולומדים על הערכים החברתיים המרכזיים העולים מתוך הסיפור.
  2. עבודה במרחב – בשבוע שלאחר מפגש החשיפה מתבצעת העמקה בנושא הנלמד ואנו מכינים תוצרים מגוונים כגון: המחזת הסיפור הנלמד, שירים, ציור הדמויות, כתיבת יומן של אחת מהדמויות הנלמדות ועוד.

פעילות זו נעשית לרוב בקבוצות קטנות ודרכה, מתאפשר טיפוח מיומנויות חשובות של עבודה בקבוצה (עבודה בשיתוף פעולה בקבוצה רב גילאית, פשרה, שכנוע, ביטוי עצמי ועוד)

  1. מפגש תוצרים – גם מפגש זה מועבר במליאה ובמהלכו, הילדות והילדים מפליאים בהצגת התוצרים שהכינו לאורך השבוע.

המפגש טומן בחובו הזדמנות כפולה להעצמה אישית –

גם לאלה שמציגים ומתמודדים עם עמידה מול קהל

וגם לאלה המשמשים כקהל ולומדים כיצד למשב, לספק ביקורת בונה, לפרגן ולעודד.

ילדות וילדי כיתה ג' זוכים לשיעור נוסף המתמקד בעיון וקריאה בספר התורה.

במהלך שיעור זה, אנו עורכים היכרות עם השפה המקראית, לומדים גימטריה, מתרגלים קריאה נכונה בספר התורה ומעמיקים בהבנתו.

לאחרונה, סיכמנו את הדמות השנייה שלנו לשנה זו, הלוא היא- נעמה אשת נח.

דמות חשובה ובעלת תפקיד משמעותי בסיפור התנ"כי שלא זכתה למקום הראוי לה במקרא.

סיפורי התנ"ך פותחים עבורנו צוהר למחשבות, השערות ופרשנות אישית.

ואי אפשר שלא לתהות…

כיצד נח הצליח להתעלות על הקושי הגדול של שיקום האנושות?

האם התמודד לבד או שיד נשית סייעה בהכוונתו?

נופר חליוה, מנהלת כיתת נחליאלי ומרכזת את תחום התנ"כ בתלתון הצעיר

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.