הווי ופעילות חברתית


הווי ופעילות חברתית

שנת הלימודים בנוף ילדות שופעת פעילויות, פרוייקטים ואירועים חברתיים.

פעילויות אלה באות לענות על מגוון רחב של מטרות. חלקן מכווננות לגיבוש קהילתי והנאה וחלקן, באות לענות על מטרות רחבות ומגוונות יותר כגון: טיפוח העצמאות, שיתוף פעולה רב גילאי, חיזוק הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות, פיתוח יכולת עמידה מול קהל וכו'.

הנה הצצה אל לוח האירועים שלנו....


הפנינג חנוכה

בכל חנוכה ילדי התלתון הצעיר (א'-ג') מארחים את ילדי התלתון הבוגר (ד'-ו') להפנינג שכולו אור ושמחה.

הפסטינוף

בכל חנוכה מתקיים גם ה...הפסטיבל המסורתי של נוף ילדות ! ילדי נוף ילדות מופיעים בשירה, משחק וריקוד אל מול הקהל הבית ספרי.

הפנינג פורים

בכל פורים, ילדי התלתון הבוגר (ד'-ו') מארחים את ילדי התלתון הצעיר (א'-ג') להפנינג שמח וצבעוני. הבוגרים יוצרים ומתפעלים, בעצמאות מלאה, תחנות הפעלה מיוחדות ומגוונות עבור חבריהם הצעירים.



עבדים היינו

לקראת חג הפסח אנו מקיימים יום שכולו בסימן עבדים היינו. כל ילדי בית הספר מתכנסים בחצר התלתון הצעיר ובעזרת חמרה, קש, מים ועבודה מאומצת הם מכינים לבנים, שמהן יבנו בהמשך את הטאבון המסורתי המשמש להכנת המצות. כמה שהילדים אוהבים את היום המיוחד הזה!

סדר פסח

סדר הפסח בנוף ילדות הוא אירוע גדול ומרשים, שבו פועלים כל ילדי בית הספר יחד בשיתוף פעולה מופלא. ביום זה אנו מפעילים את הטאבון שהילדים בנו במו ידיהם. הילדים מסתובבים בין התחנות השונות ומכינים חרוסת ובצק למצות, קולפים ביצים, מחפשים את האפיקומן, מבערים חמץ בתחנת חושך מיוחדת ולבסוף, כולנו מתיישבים לסדר משותף אשר כולו מאורגן ומועבר ע"י ילדי ו'.

נושא שנתי

הנושא השנתי בתלתון הצעיר הוא יבשות. בכל שנה אנו טסים ליבשת אחרת ובכל פעם שאנו מגיעים למדינה חדשה באותה היבשת אנו נחשפים, באופן חוויתי ומעשיר, לתרבות ולדת המאפיינות אותה, למאפיינים הגיאוגרפיים שלה, למזון המקומי, לשפה, לאמנות ועוד ועוד. במהלך שלוש שנותיהם בתלתון הצעיר הילדים מבקרים בשלוש יבשות שונות והופכים לאנשי העולם הגדול (-:

יום שיא בתלתון הצעיר

ביום זה אנו מזמינים את ההורים לחוות את אופן העבודה במרחב המונטסורי ולהיחשף לתכני הלימוד השונים. מי שמעבירים את התכנים ומפעילים את העזרים השונים הם ...הילדים עצמם. כך שביום זה ההורים הופכים לתלמידים והילדים הופכים למורים. הילדים משקיעים ומתאמנים רבות לקראת היום הגדול. הם משתתפים במשחקי תפקידים, מתרגלים עמידה מול קהל ומפתחים את כישורי ההדרכה שלהם.

טקס יום העצמאות ויום הזיכרון

טיול שנתי

בכל שנה אנו חוקרים את ארצנו היפהפייה ושמים פעמינו ליעד מקסים אחר. בתלתון הבוגר הילדים מתחלקים לצוותים טרם הטיול וכל צוות תורם את חלקו לטיול הגדול. בין הצוותים פועלים צוות חשיפת מסלול הטיול, צוות מידע, צוות הווי ובידור, צוות תיעוד וצוות סיכום.

טיולים שבועיים

בכל שבוע אנו יוצאים לטייל ברחבי מקווה ישראל – לאורוות, ללולים, לגן הבוטני, לשטחים החקלאיים . בתלתון הבוגר, הילדים הם אלה שמשמשים כמדריכי הטיול. הם לומדים את המסלול, בונים הפעלות ומשחקים מתאימים ומובילים את קבוצתם.



היריד הגדול של נוף ילדות

עם בוא האביב, ביום שישי מיוחד במיוחד, הפכנו את חצרות בית ספרנו למתחם ססגוני ומיוחד וקיימנו את היריד הגדול של נוף ילדות!. ילדי נוף ילדות, מקטן עד גדול, נתנו את כל כולם ...מכרו בדוכני המכירה שבנינו, העלו מופעי רחוב פרי יצירתם, הפעילו תחנות משחק שונות ואירחו מאות מבקרים. ביניהם, משפחות נוף ילדות וחברים. כולנו התקבצנו יחד במטרה לגייס כמה שיותר כספים עבור ילדי "עמותת ילדים בסיכוי".

קדמו ליום היריד ארבעה חודשים אינטנסיביים שבמהלכם, ילדינו נערכו במרץ ובנחישות – הם למדו על מהותה של נתינה ועל ערך הכסף, יצרו תוצרים מיוחדים למכירה, התאמנו בשיטות מכירה שונות, תרגלו עבודה עצמאית ושיתוף פעולה ומצאו דרכים יצירתיות לגייס כספים עבור האחר. הורי נוף ילדות נרתמו במסירות לפרוייקט ותרמו מזמנם וממרצם להצלחתו. וכך, בכוחות משותפים, הצלחנו לגייס 32,650 ₪ (בתוך שעתיים וחצי בלבד!) ולהביא מעט נחת לילדי עמותת ילדים בסיכוי.


סדנת הגיבור

סדנה חוויתית שהועברה לילדי התלתון הבוגר ע"י איילת הלר, היועצת החינוכית של נוף ילדות. הסדנה מאפשרת מרחב לשיח אישי לפי קבוצות גיל, בדגש על התמודדות עם בעיות ואיתור משאבי ההתמודדות היעילים העומדים לרשות הילדים.

מסיבת סיום

כל ילדי נוף ילדות לוקחים חלק במסיבת הסיום שלנו ויחד, הם מפליאים בריקוד, משחק ושירה ומעלים מופע מיוחד . בכל שנה המסיבה מתמקדת בנושא אחר- מהאירוויזיון, 70 שנה למדינה, מסביב לעולם ועד לערב מחווה לזמר צביקה פיק.


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.