איך לומדים?

בכדי להביא למימוש מטרתנו החינוכית– לפתח ולטפח ילדים כלומדים עצמאיים לחיים - אנו מתמקדים בלימוד ה"איך".

אנו עושים זאת בהתאם למספר עקרונות יסוד העומדים בבסיס השיטה המונטסורית:

  1. פיתוח העצמאות
  2. יצירת סביבה מאורגנת היטב, עשירה ותומכת בעצמאותם של ילדים
  3. למידה לפי קצב אישי
  4. מעבר לימודי הדרגתי מהמוחשי אל המופשט
  5. למידה בהרכב תלת גילי מאוזן
  6. יצירת אינטגרציה בתהליך הלמידה
  7. פיתוח האינטלקט תוך כדי תנועה במרחב

כל אחת מהכיתות בנוף ילדות מתפרשת על שטח גדול מאוד (כ- 130 מ"ר לכיתה) ומחולקת לחללים פיזיים, כאשר כל חלל מוקדש לתחום לימוד ספציפי.




המרחב הפיזי מאורגן באופן התואם את צורכי הילדים, מפתח את ההנעה הפנימית שלהם, מעודד אותם ללמידה ולהתמודדות עם אתגרים ותומך בעצמאותם. כך לדוגמה: העזרים מסודרים לפי דרגת קושי עולה ומהמוחשי אל המופשט ומותאמים לגודלם של הילדים וליכולת שלהם לשאת אותם ממקום למקום, לוחות מכוונים בנושאים מגוונים תלויים ברחבי הכיתה (לוח מכוון המסדיר יציאה לשירותים, לוח תור לשולחן ארוחת הבוקר, לוח מצבת מומחי הכיתה וכו') – כל אלה ועוד מאפשרים לילדינו לפעול במרחב הכיתתי בעצמאות, ללא צורך בתיווך צמוד של מבוגר.

כל כיתה מכילה מאות (!) עזרים ותרגילים על המדפים, בכל זמן נתון. דבר המאפשר לנו ליישם את עיקרון הלמידה לפי קצב אישי ולהבטיח מענה מדוייק לרמה האישית של כל ילד וילדה, בכל אחד מתחומי הלימוד.

מורי הכיתה מקנים את תכני הלימוד בשלושה סוגי שיעורים/הקניות בהתאם למערכת השעות- הקניות אישיות (שיעורים קצרים, 1:1, מורה- תלמיד/ה, המותאמים לקצב האישי של כל ילד וילדה), הקניות בקבוצות קטנות והקניות המועברות במליאה (שיעורים המועברים לכל ילדי הכיתה יחד).



לאורך יום הלימודים מתקיימים שני מעגלי עבודה (שני פרקי זמן ממושכים של עבודה עצמית במרחב הכיתתי) ובמהלכם, הילדים מתרגלים, באופן עצמאי, את תכני הלימוד הנ"ל. הילדים נעים בין חללי הלימוד השונים ומתרגלים את תכני הלימוד בעזרת התרגילים והעזרים הנמצאים על המדפים ובהתאם לתכנית העבודה האישית שלהם.

תכנית עבודה אישית היא למעשה מאגר משימות אישי, המותאם לכל ילד וילדה לפי קצב ההתקדמות האישי שלהם בכל אחד מתחומי הלימוד השונים.

כל הקניה חדשה (פרטנית, קבוצתית או במליאה) פותחת עבור הילדים אפשרויות נוספות של תרגילים ועזרים על המדפים, שבאמצעותם הם יכולים לתרגל את תכני הלימוד באופן עצמאי.

וכך, ההתקדמות בלמידה נעשית בפעימות – הקניה, לאחריה תרגול עצמאי במרחב, עד מצב של הפנמה. ושוב, קבלת הקניה חדשה, תרגול עצמאי במרחב וחוזר חלילה.

תהליך זה מתחיל ממש עם כניסת הילדים לכיתה א' – המורה הישיר של הילד/ה (נזכיר כי בכל כיתה שלושה מורים ישירים העובדים יחד) ממפה את רמתם של הילדים, בכל אחד מתחומי הלימוד, ומתאים עבורם תכנית עבודה אישית. במקביל, עקב בצד אגודל, הילדים מתחילים ללמוד את דרך העבודה העצמאית. הם לומדים, בתיווך צמוד של המורה הישיר שלהם, כיצד לתכנן בצורה טובה את משימותיהם, לאזן בין תחומי הלימוד השונים, לעמוד בזמנים ולנהל את הלמידה שלהם בעצמם.


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.