מונטסורי | נוף ילדות | מיקווה ישראל | בית הספר המונטסורי ללימודי הסביבה | צוות חינוכי |
הצוות החינוכי:
מחנך בגישה עפ"י מונטסורי מכונה מדריך.
תפקידיו העיקריים של מדריך מונטסורי הם:
א. תיווך- כפועל יוצא מהמוטו העומד בבסיס הגישה: "עזור לי לעשות זאת בעצמי" תפקידו העיקרי של המדריך הינו תיווך. תיווך בין הילד, צרכיו האינדיבידואלים ומיקומו ברצף ההתפתחותי לבין הסביבה החינוכית (עזרים חינוכיים, תחומי לימוד וכו').
ב. אובזרבציה ותיעוד- על מדריכי מונטסורי להקדיש זמן רב להתבוננות בילד על מנת לגלות ולתעד את צרכיו האינדיבידואלים (אינטלקטואלים, רגשיים, חברתיים, פיזיים ורוחניים) ובהתאם לבנות עבורו תכנית למידה צומחת, שעל פיה יינתן תיווך מותאם ונכון.
ההתבוננות הינה פעולה מתמשכת- בהתאם לשינויים שחלים בילד משתנה גם אופן התיווך ותכנית הלמידה.
ג. מעקב אחר הישגים- לכל ילד מוקדש תיק ובו דפי מעקב המציינים את התקדמותו והישגיו הלימודיים.
ד. בניית החלל החינוכי- הכנת הסביבה החינוכית (מיקום העזרים החינוכיים ותחומי הלימוד השונים) ויצירת חלל חינוכי המעודד למידה אקטיבית וגמישה.